Katalizator jest jedną z droższych części w samochodzie. Z tego względu wiele osób stara się kupić ten element z drugiej ręki albo korzystnie go sprzedać. Co więcej, gdy się uszkodzi lub zużyje, trzeba odpowiednio go zutylizować, by dało się z niego odzyskać surowe wtórne. Ważną rolę w tych procesach odgrywają specjalne punkty, które zajmują się kupnem takich komponentów. Prowadzisz taką działalność i zastanawiasz się, jak ją wypromować, by zdobyć więcej klientów? Opisujemy, jak powinna być realizowana reklama skupu katalizatorów w Internecie!
Nowoczesna, responsywna strona internetowa skupu katalizatorów
Podstawą promocji w Sieci jest oczywiście profesjonalnie przygotowana witryna. Strona internetowa skupu katalizatorów przede wszystkim stanowi cenne źródło danych o firmie, ale może być wykorzystana także w celach reklamowych. Dzięki niej da się dotrzeć do potencjalnych klientów, by skutecznie zachęcić ich do konwersji. Jak to osiągnąć?
Przy tworzeniu strony należy skupić się nie tylko na kwestiach stricte technicznych, ale też tych związanych z jej funkcjonalnością. Współcześnie popularnym określeniem w tym kontekście jest UX, czyli User Experience. Ogromne znaczenie ma bowiem „doświadczenie użytkownika”, czyli odczucia osób odwiedzających daną witrynę. E-klienci są już przyzwyczajeni do pewnych standardów, przez co ich wymagania rosną z roku na rok. Strony przestarzałe, niepraktyczne czy w jakikolwiek inny sposób niespełniające powszechnych oczekiwań, są zazwyczaj odrzucane. Jeśli chce się zachęcić odwiedzających nie tylko do pozostania na witrynie, ale też skorzystania z usług skupu, trzeba mieć na względzie takie zagadnienia, jak:
- responsywność – zgodnie z badaniami internauci coraz częściej przeglądają Sieć za pomocą urządzeń mobilnych. Strona musi być dostosowana do mniejszych ekranów smartfonów i tabletów, tak by nawet w mniejszym wydaniu była przejrzysta i w pełni funkcjonalna. Istnieją dwa warianty tego, jak można rozwiązać ten problem – trzeba stworzyć witrynę, która automatycznie zmienia swój układ w zależności od tego, na jakim urządzeniu jest wyświetlana, albo osobny wariant strony na subdomenie, np. „mobile” lub „m”;
- czas ładowania – współcześnie normą jest, że witryny wyświetlają się w ułamku sekundy. Gdy proces ten trwa dłużej, z reguły użytkownik stwierdza, że strona jest nieaktywna lub przestarzała, dlatego z niej wychodzi. Żeby do tego nie dopuścić, trzeba zadbać o szereg kwestii technicznych, m.in. prawidłowość kodu. Do tego warto zadbać o dobry hosting;
- intuicyjna obsługa – strona musi być przejrzysta, tak by żaden użytkownik nie miał kłopotów z nawigacją. W szczególności ważne jest odpowiednie wyeksponowanie najważniejszych danych i funkcji, np. formularza kontaktowego;
- praktyczny design – projekt witryny powinien być oszczędny i gustowny. Minimalistyczny układ sprawia, że strona jest bardziej czytelna, a także po prostu lepiej się prezentuje. Użytkownicy chętniej przeglądają estetycznie sformatowane treści. Warto uważnie dobrać zdjęcia, a także kolory (np. tła, przycisków, wyróżnionych elementów) oraz czcionki;
- opisy usług i cennik – czytanie tekstu wyświetlanego na ekranie jest zdecydowanie bardziej męczące niż w przypadku papieru. Z tego względu internauci raczej pobieżnie zapoznają się w treściami publikowanymi w Sieci. Tworząc opisy oferowanych usług dobrze jest skupić się na tym, by były zwięzłe i konkretne. Powinny być jak najbardziej informacyjne, a do tego odpowiednio sformatowane. Wyróżnienia, listy punktowane, infografiki i inne dodatkowe elementy pomagają „rozbić” zbyt długie akapity. Cennik powinien z kolei być maksymalnie przejrzysty, by nie budził żadnych wątpliwości;
- bezpieczeństwo (certyfikat SSL) – strony niezabezpieczone specjalnym protokołem szyfrującym dane wyświetlane są przez przeglądarki jako potencjalnie niebezpieczne, co potrafi skutecznie zniechęcić do ich odwiedzin. Warto wykupić przynajmniej podstawowy certyfikat nie tylko z tego powodu. Stanowi on ważne zabezpieczenie, ponieważ chroni właściciela strony, a także jej użytkowników;
- opinie – konsumenci przed zakupem produktu czy skorzystaniem z usługi często sprawdzają, jakie wrażenia mieli poprzedni klienci. Na stronie skupu katalizatorów jak najbardziej można umieścić specjalną sekcję z pochlebnymi recenzjami, dając możliwość zostawiania komentarzy (moderowanych) albo wybierając wpisy z ankiet posprzedażowych;
- przyciski CTA / formularz kontaktowy / chatbot – użytkownicy odwiedzający stronę najprawdopodobniej będą chcieli skontaktować się z obsługą, by skorzystać z oferty i/lub zadać jakieś pytanie. Absolutną podstawą jest standardowa sekcja z danymi kontaktowymi. Dodatkowo warto umieścić interaktywne przyciski CTA (call to action), które po kliknięciu np. automatycznie nawiązują połączenie telefoniczne. W odpowiednim miejscu trzeba też wstawić formularz kontaktowy. Ciekawym udogodnieniem jest również chatbot, który odpowiada na proste pytania i jeśli jest to konieczne, łączy klienta z konsultantem;
- wyszukiwarka – na rynku dostępnych jest tak wiele modeli katalizatorów, że często wygodniejszym rozwiązaniem zamiast standardowego cennika jest specjalna wyszukiwarka. Po wpisaniu / wybraniu z listy marki i modelu samochodu można od razu znaleźć konkretną część wraz z jej dokładną (lub przybliżoną) ceną. Dzięki temu klient może ocenić, czy jest zainteresowany ofertą.
Pozycjonowanie strony skupu katalizatorów
Profesjonalnie przygotowana witryna to dopiero połowa sukcesu. Ogromne znaczenie ma to, czy jest widoczna, czyli jak łatwo da się ją znaleźć za pośrednictwem wyszukiwarki. Z tego względu warto zdecydować się na pozycjonowanie strony skupu katalizatorów. Specjaliści od SEO przeprowadzają odpowiednie badania i analizy docelowej grupy odbiorców, by podjąć stosowne działania, które pomogą wypromować witrynę w Sieci. Warto jednak wiedzieć, na czym one mniej więcej polegają. Co przyczynia się do poprawy pozycji strony w wynikach SERP?
Wartościowy content
Strona skupu katalizatorów powinna oczywiście zawierać szereg podstawowych informacji na temat oferowanych usług i samego punktu. Trzeba jednak zadbać o to, by były podane w praktyczny, a zarazem atrakcyjny sposób – nie tylko dla odbiorców, ale też algorytmów Google. Treści publikowane na witrynie muszą spełniać szereg wymogów wyszukiwarki, jeśli witryna ma dobrze pozycjonować się w wynikach.
Teksty muszą być oryginalne (unikalne), wartościowe pod względem merytorycznym (nasycone informacjami) oraz odpowiednio sformatowane (by były przejrzyste). Jeśli umieści się w nich dobrze dobrane słowa kluczowe, witryna będzie wyświetlać się użytkownikom, którzy będą wpisywać konkretne hasła w Google. Przygotowanie takich treści nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego najlepiej jest skorzystać z pomocy doświadczonych copywriterów i specjalistów SEO. Jakie teksty powinny pojawić się na stronie skupu katalizatorów?
Opis usług
Najważniejszym tekstem jest opis oferowanych usług. Nie każdy wie, jak dokładnie działa skup katalizatorów. Warto szczegółowo wyjaśnić, co oferuje punkt oraz zachęcić do jego wyboru. Treść powinna być konkretna, ale dość intrygująca. Dzięki niej można przekonać potencjalnego klienta do konwersji albo sprawić, by strona zapadła mu w pamięć – być może wróci do niej za jakiś czas. Dobrze jest zastosować tzw. język korzyści, czyli pisać dużo o tym, co zyska się po wybraniu właśnie tego skupu. Ciekawie eksponując zalety swojej firmy można wyróżnić się spośród konkurencji.
Opis skupu – „O nas”
Krótka historia genezy powstania firmy i kilka słów o jej właścicielach zwiększa wiarygodność skupu. Sekcja ta to dobre miejsce także do tego, by przedstawić mocne strony swojej działalności, np. wieloletnie doświadczenie czy wykwalifikowany zespół pracowników. Z pomocą tego tekstu da się skutecznie zaciekawić i zachęcić klienta.
Kontakt
Osoby odwiedzające stronę skupu katalizatorów mają w większości jeden cel i warto pomóc im go zrealizować. Powinni od razu mieć możliwość łatwego skontaktowania się z obsługą. Poza specjalną zakładką czy sekcją z danymi kontaktowymi, telefon, e-mail oraz adres punktu powinny znaleźć się także w stopce witryny. Obowiązkowym elementem jest też formularz kontaktowy.
FAQ (frequently asked questions)
Klienci skupu katalizatorów mają sporo pytań odnośnie do tego, jak wygląda procedura sprzedaży/kupna części, na jakiej podstawie są wyceniane, w jaki sposób wypłacane są pieniądze itp. Przydatnym rozwiązaniem jest sekcja FAQ, w której odpowiada się na „najczęściej zadawane pytania”. Pozwala zmniejszyć liczbę zapytań wysyłanych do obsługi, a także jest dodatkowym miejscem, w którym można umieścić cenne słowa kluczowe i frazy.
Blog
Taki dodatek może wydawać się nietypowy w przypadku strony skupu katalizatorów, ale wbrew pozorom da się na nim publikować wiele wartościowych treści, przydatnych nie tylko w kontekście pozycjonowania. Wpisy dokładnie wyjaśniające proces kupna/sprzedaży, poradniki odpowiadające na powszechne pytania oraz artykuły motoryzacyjne mogą przyciągać potencjalnych klientów, którzy wpisali w wyszukiwarkę mniej oczywiste frazy. Przy okazji sprawiają, że punkt stawia się w pozycji eksperta – dobrze napisane, merytoryczne teksty mają pozytywy wpływ na wizerunek firmy, ponieważ od razu jest odbierana jako bardziej profesjonalna.
Optymalizacja strony
Żeby strona spełniała wymogi wyszukiwarki, musi być prawidłowo wykonana. Powinna działać szybko i bez zarzutu, a także nie może mieć błędów w kodzie, nieprawidłowych przekierowań (np. error 404) czy innych uchybień. Witryny najlepiej spełniające standardy Google (m.in. W3C) są wyżej rankowane. Zagadnienie jest oczywiście o wiele bardziej skomplikowane i obszerne – nie bez powodu zajmują się nimi doświadczeni specjaliści, tacy jak programiści, front-end deweloperzy, projektanci UX i specjaliści SEO.
Pozycjonowanie lokalne
Większość osób chcących sprzedać/kupić katalizator szuka firmy w najbliższej okolicy. Raczej mało kto miałby czas i ochotę jeździć z tą częścią po całej Polsce. Klienci najczęściej odruchowo wpisują w wyszukiwarkę po prostu „skup katalizatorów” – jeśli urządzenie ma włączoną funkcję GPS, Google automatycznie wykrywa lokalizację i pokazuje najbliżej położone punkty. Nie każdy korzysta jednak z tej funkcji. Co więcej, takie ogólne słowa kluczowe odnoszą się z reguły do tysięcy innych skupów, a także stron internetowych (np. portali ogłoszeniowych czy branżowych).
Rozwiązaniem jest tzw. pozycjonowanie lokalne. Frazy takie jak np. „skup katalizatorów [miasto]” ułatwiają dotarcie do klienta. Czasem dobrze jest jeszcze bardziej zawęzić grono, stawiając na słowa kluczowe np. z nazwą dzielnicy, albo nieco je rozszerzyć, skupiając się np. na województwie.
Przy pozycjonowaniu lokalnym znaczenie mają także wizytówki Google Moja Firma. Po jej stworzeniu i zoptymalizowaniu specjalny odnośnik będzie wyświetlał się w mapkach Google, zaraz na szczycie wyników wyszukiwania. Taki element od razu rzuca się w oczy i przyciąga uwagę potencjalnych klientów – wskazuje dokładną lokalizację, dlatego użytkownik od razu wie, gdzie będzie musiał się udać.
Reklama skupu katalizatorów w Google Ads
Nawet najlepiej przeprowadzony proces pozycjonowania strony nie daje natychmiastowych efektów. Roboty Google indeksują zmiany przez co najmniej kilka tygodni, a do tego trzeba jeszcze przecież zaczekać na to, aż klienci zaczną znajdować witrynę. Pierwsze rezultaty zazwyczaj zauważa się dopiero po kilku miesiącach. Co jednak zrobić, gdy nie ma się aż tyle czasu i chce się szybciej wypromować swój punkt?
Google dają dwie korzystne możliwości reklamy swojej strony. Pierwszą z nich jest Google Ads, czyli płatne miejsce na samym szczycie listy wyszukiwania na daną frazę, w specjalnie oznaczonej sekcji. Ponieważ płaci się tylko za kliknięcia, koszty takiej kampanii nie są wcale duże. Kiedy dodatkowo chce się promować mniej popularne frazy lokalne, wyda się naprawdę niewiele.
Drugi wariant to Google Display Network (AdSense), czyli płatne bannery i/lub spoty reklamowe wyświetlane na wybranych stronach oraz filmach na YouTube. Pomagają dotrzeć do potencjalnych klientów, ponieważ decyduje się, komu mają się pojawiać – wskazuje się konkretną grupę odbiorców, np. mężczyzn w średnim wieku, pasjonatów samochodów, którzy często odwiedzają strony o tematyce motoryzacyjnej.
Mogłoby się wydawać, że reklamowanie skupu katalizatorów w social media to dość ekstrawagancki pomysł. Wbrew pozorom, umiejętnie prowadzony profil np. na Facebooku to doskonały sposób na wypromowanie swojej działalności. Zwiększa rozpoznawalność i wiarygodność punktu, pomaga dbać o jego wizerunek, a do tego stanowi dodatkowy kanał kontaktu z klientami.
W profilu należy umieścić najważniejsze informacje oraz dane kontaktowe, a także kilka zdjęć, np. punktu z zewnątrz. Co jednak na nim publikować? Bez problemu można regularnie umieszczać posty, np. aktualności, ciekawostki, ogłoszenia (np. o przerwie urlopowej czy zmianie godzin pracy) czy zachęty do zapoznania się z nowym wpisem na blogu.
Facebook umożliwia prowadzenie płatnych kampanii reklamowych (nie mylić z opcją „promuj post”). W ten sposób profil wyświetli się na tablicy osób, które należą do grupy docelowych odbiorców. Sekcja „biznesowa” pozwala też monitorować ruch i akcje na stronie.
Linki sponsorowane do strony skupu katalizatorów
Stronę skupu katalizatorów można reklamować także za pomocą link-buildingu – proces ten polega na pozyskiwaniu zewnętrznych odnośników do witryny. Tak zwane linki zwrotne mogą być sponsorowane, np. w ramach współpracy z portalami informacyjnymi czy magazynami motoryzacyjnymi, które publikują zamówione artykuły. Nie tylko zachęcają czytelników do odwiedzenia strony, ale też są wyjątkowo wartościowe dla algorytmów Google.
W promowaniu skupu katalizatorów „na zewnątrz” przydatne są też m.in.:
- fora i grupy dyskusyjne – zakładając oficjalny profil można angażować się w ciekawe dyskusje. Nie powinno to jednak polegać na ostentacyjnym namawianiu do skorzystania z usług skupu. Lepszy efekt da faktyczne pomaganie użytkownikom. W ten sposób pracuje się na swój wizerunek eksperta, a przy okazji zdobywa się potencjalnych klientów, którzy mogą poprosić o link do oferty;
- portale branżowe – komentarze można zostawiać także pod artykułami, które poruszają tematy związane z katalizatorami. Merytoryczna wypowiedź zwiększa wiarygodność punktu i może skutecznie przykuć uwagę potencjalnego klienta;
- katalogi firm – wpis na stronie tego typu, z krótkim opisem i odnośnikiem do witryny, przynosi wiele korzyści, ponieważ nadal sporo osób korzysta z takich portali. Zwykle można w nich znaleźć tylko zweryfikowane, godne zaufania firmy, dlatego da się w ten sposób poprawić lub wzmocnić pozytywny wizerunek swojego skupu.
Podsumowanie
Współcześnie większość osób odruchowo szuka produktów oraz punktów usługowych w internecie. Nawet pasjonaci motoryzacji często nie mają pojęcia, gdzie znajdą w okolicy specjalistów, którzy będą w stanie im pomóc. Jeżeli chce się prowadzić i rozwijać własną działalność, najrozsądniej jest więc zainwestować w profesjonalną reklamę skupu katalizatorów. W przeciwnym razie można zostać wyprzedzonym przez konkurencję, która odbierze większość, jeśli nie wszystkich klientów. Z pomocą specjalistów SEO i SEM można sprawić, że punkt stanie się rozpoznawalny oraz dobrze widoczny w Sieci. Dzięki temu da się zmaksymalizować zyski oraz przyspieszyć rozwój przedsiębiorstwa.