Branża motoryzacyjna należy do najbardziej konkurencyjnych. Części samochodowe są oferowane przez liczne sklepy internetowe i stacjonarne. Wśród nich nie brakuje podmiotów z wysokim kapitałem, działających w skali ogólnopolskiej lub nawet międzynarodowej. Dlatego też marketing sklepu internetowego musi być dobrze przemyślany i prowadzony profesjonalnie. To jedyna szansa, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Na czym polega reklama sklepu motoryzacyjnego i jakie są najważniejsze punkty strategii? Sprawdźmy!
Pozycjonowanie sklepu motoryzacyjnego
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie motoryzacyjnym? W czasach powszechności internetu kluczową kwestią jest pozycjonowanie, i to bez względu na to, czy prowadzisz sklep online czy stacjonarny, mały czy duży, z wszechstronny asortymentem lub zorientowany na danej kategorii produktów. Jednak czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to szereg działań, których celem bezpośrednim jest zwiększenie widoczności strony internetowej w sieci. Efektem skutecznego pozycjonowania są wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania w Google na określone frazy. Chodzi o to, aby klient poszukujący części samochodowych, po wpisaniu ich nazwy w wyszukiwarce, trafiał na Twoją stronę. Jak to działa w praktyce?
Przykład:
Załóżmy, że prowadzisz sklep oferujący części układu zawieszenia. Podstawę Twojego asortymentu stanowią amortyzatory, sprężyny i wahacze. Prowadzisz internetowy sklep motoryzacyjny prowadzący sprzedaż na terenie całego kraju. Zatem w przypadku Twojego sklepu pozycjonowanie będzie miało na celu wywalczenie wysokiej pozycji na wyszukiwania wykonywane przez wszystkie osoby poszukujące części zawieszenia, bez względu na ich aktualną lokalizację. Skupimy się na tym, aby potencjalny klient wpisując w Google frazy typu: “amortyzatory”, “wahacze”, “sprężyny”, wśród pierwszych propozycji widział odnośnik do Twojej strony internetowej.
Warto jednak podkreślić, że pozycjonowanie na tak popularne i ogólne frazy jest bardzo trudne i wymaga wysokich inwestycji, aby osiągnąć wysokie pozycje w Google. Dlatego często lepszą strategią jest pozycjonowanie long tail, czyli na frazy precyzyjne. Omówieniem tego tematu zajmiemy się jednak w dalszej części tekstu.
Pozycjonowanie lokalne, czyli stacjonarny sklep motoryzacyjny w sieci
W przypadku sklepów online to oczywiste, że dzięki większej widoczności rośnie sprzedaż. Jeśli klient zobaczy u Ciebie poszukiwany produkt, rośnie prawdopodobieństwo, że dokona zamówienia. Jednak również każdy stacjonarny sklep motoryzacyjny powinien zadbać o swoją widoczność w sieci. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, dzisiaj większość konsumentów przed udaniem się do sklepu szuka w internecie najlepszych opcji. Chcąc kupić opony zimowe lub klocki hamulcowe, właściciel pojazdu wyszukuje lokalne sklepy, aby sprawdzić, który z nich ma największy asortyment, najwyższej jakości produkty, czy też najkorzystniejsze ceny. Nie bez znaczenia są też opinie o danym sprzedawcy. Dlatego widoczność w sieci, a także odpowiednia renoma w internecie, to kwestie kluczowe również dla podmiotów działających jedynie naziemnie.
Pozycjonowanie w przypadku podmiotów działających stacjonarnie przebiega w nieco inny sposób niż w przypadku sklepów online. W tym przypadku o wiele bardziej skupiamy się na pozycjonowaniu lokalnym. Zależy nam bowiem na tym, aby dotrzeć do osób z określonego regionu. Jeśli prowadzisz sklep motoryzacyjny w Katowicach i nie zajmujesz się handlem online, nie ma sensu inwestować w reklamę skierowaną do osób z Warszawy czy Gdańska. Z pewnością nie wybiorą się oni do Twojego sklepu po części samochodowe ze względu na zbyt duży dystans do pokonania. Ofertę należy zatem skierować do klientów z Katowic i ewentualnie innych miejscowości znajdujących się na terenie Śląska. Jak to zrobić? Poprzez pozycjonowanie raz kluczowych specyficznych dla osób z danego regionu. Poszukując dobrego sklepu lub hurtowni motoryzacyjnej, użytkownik z Katowic do frazy “katalizator” czy “silnik” doda nazwę miasta. W ten sposób powstają frazy: “katalizator Katowice”, “silnik Katowice”. Dlatego też marketing poprzez pozycjonowanie lokalne wymaga pozycjonowania uwzględniającego nazwy miast i województw, a w przypadku większych miejscowości – również dzielnic.
Jeśli chodzi o stacjonarny sklep motoryzacyjny, nie ma wątpliwości, że powinien on być pozycjonowany głównie lokalnie, jednak dotarcie do użytkowników konkretnego regionu jest istotne również w przypadku sklepów internetowych. Okazuje się bowiem, że także szukając części samochodowych w sklepach internetowych, wiele osób wpisuje w wyszukiwaniach nazwę swojej lokalizacji. Po części wynika to z przyzwyczajenia, po części z założenia, że lokalny sklep z częściami samochodowymi szybciej je dostarczy. Poza tym prowadząc sklep online warto podjąć się rywalizacji z podmiotami stacjonarnymi. Być może jeśli użytkownik szukający sklepu naziemnego trafi na Twoją atrakcyjną ofertę, dostosowaną do jego potrzeb, zdecyduje się z niej skorzystać.
Działania w ramach pozycjonowania – na czym polegają?
Wyjaśniliśmy już, czym jest pozycjonowanie i jaki jest jego ogólny cel. Jednak na czym konkretnie polegają działania w ramach pozycjonowania organicznego, czyli tak zwanego SEO(Search Engine Optimization)? Otóż aby firma z branży motoryzacyjnej dominowała w wynikach wyszukiwania, konieczne jest wykonanie szeregu działań w różnych obszarach.
- Pierwszą kategorię stanowią działania on site, czyli na stronie firmowej. W ramach tych działań wykonuje się szereg czynności technicznych, takich jak: poprawa płynności pracy witryny oraz jej responsywności poprzez pracę z kodem strony, kompresja plików, a także optymalizacja adresów URL podstron. Ponadto stronę należy uzupełnić treścią zawierającą wyselekcjonowane frazy kluczowe, pod które strona jest pozycjonowana. Niezbędne jest także stworzenie tagów ALT, zawierających te frazy.
- Druga kategoria to działania off site, czyli poza stroną firmową. Rzecz w tym, iż algorytm Google ustala pozycje w wynikach wyszukiwań zarówno na podstawie jakości i zawartości danej strony, jak i poprzez ocenę jej popularności i renomy w internecie. Dlatego kluczową rolę odgrywa tak zwany link-bulding. Chodzi o to, aby w internecie znajdowało się jak najwięcej odnośników do Twojej strony głównej oraz poszczególnych podstron. Nie bez znaczenia jest wybór stron, na których pojawią się linki oraz w jakim kontekście. Im popularniejsza i bardziej renomowana strona, tym większą wartość dla Google mają zamieszczone tam linki. Natomiast kontekst powinien odpowiadać profilowi Twojej firmy, a w tekście należy zawrzeć pozycjonowane frazy. Znacząco zwiększy to nie tylko atrakcyjność strony dla Google, ale również trafność wyszukiwań. Innymi słowy, na Twoją stronę będa trafiać osoby rzeczywiście zainteresowane częściami samochodowymi. Linki sponsorowane dla podmiotów z branży motoryzacyjnej zamieszcza się przede wszystkim w następujących miejscach:-artykuły sponsorowane na portalach motoryzacyjnych,
-artykuły sponsorowane na portalach ogólnotematycznych,
-wpisy na blogach motoryzacyjnych,
-fora motoryzacyjne.
Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie sklepu motoryzacyjnego?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, bezpośredni cel pozycjonowania to zwiększenie widoczności w internecie. Niemniej zwiększona widoczność to tylko krok na drodze do ostatecznych celów pozycjonowania. Korzyści jakie możesz czerpać ze skutecznego pozycjonowania Twojej strony są o wiele dalej idące. Zasadniczo chodzi o to, aby marketing poprzez pozycjonowanie skutkował:
- zwiększeniem sprzedaży,
- poprawą rozpoznawalności marki,
- wzrostem renomy marki.
Poprawa widoczności strony zwykle przekłada się na większy ruch na stronie, jednak to nie oznacza jeszcze konwersji, czyli dokonania zakupu przez klienta. Dlaczego? Najczęściej powodem jest niespełnienie oczekiwań klienta. Innymi słowy, produkt na który trafia użytkownik nie jest tym, którego poszukuje. Dlatego tak ważne jest właściwe dobranie fraz kluczowych i pozycjonowanie pod nie odpowiednich podstron czy produktów. Przykładowo, jeśli sprzedajesz części samochodowe premium, od renomowanych producentów, nie ma sensu pozycjonować ich pod frazę “tanie części samochodowe.” Nie zapewni to wysokiej konwersji, ponieważ na podstronę produktów będą trafiać klienci, którzy co prawda poszukują produktów dostępnych w Twoim asortymencie, jednak nie dysponują wystarczającym budżetem, aby je kupić. Sensowne będzie już jednak pozycjonowanie pod wspomnianą frazę kategorii części samochodowych od mniej znanych marek, które oferują niższe ceny.
Jednak pozycjonowanie to nie tylko reklama mająca na celu zwiększenie sprzedaży. To również część strategii marketingowej, mającej na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz jej renomy. Celowo rozdzieliliśmy te kwestie, gdyż większa rozpoznawalność nie jest jeszcze równoznaczna docenieniu ze strony klienta. Dlaczego?
Największą widoczność gwarantuje wykupienie linków sponsorowanych. Dzięki nim Twoja strona pojawia się na samym szczycie wyników wyszukiwania. Gwarantuje to wzrost rozpoznawalności marki, jednak niekoniecznie renomy. Linki sponsorowane są oznaczone, przez co użytkownik ma świadomość, że dana firma zapłaciła za wysoką pozycję. Okazuje się, że większy ruch na stronie generują linki z wyników wyszukiwań organicznych, mimo że pojawiają się na dalszych pozycjach. Wynika to z faktu braku zaufania do linków sponsorowanych. Natomiast wysoka pozycja w wynikach organicznych to dla użytkownika dowód prestiżu marki, która została doceniona przez Google. Pragniemy w tym miejscu wyjaśnić, że linki sponsorowane również bywają bardzo przydatne i w niektórych przypadkach warto je stosować, choćby właśnie dla zwiększenia rozpoznawalności firmy. Jednak w celu budowy renomy marki oraz zwiększenia sprzedaży, pozycjonowanie organiczne nie ma sobie równych.
Pozycjonowanie szerokie
Jeśli sprzedajesz części samochodowe, masz ogromną konkurencję. Zarówno w skali kraju, jak i regionu, ponieważ liczba sklepów i hurtowni motoryzacyjnych jest ogromna. Chcąc osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na wszystkie lub większość najczęściej wyszukiwanych fraz, musiałbyś wydać fortunę na marketing. Zwykle mogą sobie na to pozwolić jedynie największe przedsiębiorstwa, szczególnie że w przypadku pozycjonowania niezwykle ważna jest ciągłość działań, a więc wydatki stale są wysokie. Czy to oznacza, że mała hurtownia motoryzacyjna lub dopiero budujący swoją pozycję sklep są na straconej pozycji i powinny odpuścić pozycjonowanie? Nic z tych rzeczy! Rozwiązaniem jest pozycjonowanie szerokie, w branży określane jako long tail – na długi ogon.
Pozycjonowanie na długi ogon polega na wyborze bardzo konkretnych, sprecyzowanych fraz. W tym przypadku celujemy w klienta który poszukuje dokładnie tego produktu, który posiadasz w swojej ofercie. Przykładem pozycjonowania long tail będą na przykład działania mające na celu wywalczenie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy:
- wahacze do Renault Megane,
- ceramiczne klocki hamulcowe Bosch,
- wycieraczki samochodowe bezprzegubowe do Citroena,
- olej silnikowy 5W-40 20 litrów,
- Klocki hamulcowe – komplet TRW GDB238.
Poziom skonkretyzowania frazy może być różny. Najwyższy jest on w przypadku ostatniego z wymienionych przykładów. Fraza zawiera nie tylko nazwę typu części, ale również producenta, a nawet numer modelu klocków hamulcowych. W przypadku pozycjonowania na długi ogon działamy co najmniej na kilkudziesięciu, a czasami nawet na tysiącach fraz. Zależy to głównie od budżetu, jaki klient poświęci na tego typu działania marketingowe.
Reklama poprzez pozycjonowanie long tail i jej zalety
Pozycjonowanie na długi ogon z pozoru może się wydawać mało opłacalne. W końcu działamy na frazach wyszukiwanych przez znikomą liczbę użytkowników. Zapewniamy jednak, że prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie na długi ogon daje doskonałe rezultaty. Korzyści są ogromne:
- Bardzo wysoki współczynnik konwersji – reklama w formie pozycjonowania na długi ogon dociera do osób zainteresowanych dokładnie tym produktem, który oferujesz. Odpowiednio dobrane frazy sprawiają, że zdecydowana większość użytkowników, którym w wynikach wyszukiwania wyświetli się Twoja strona, dokona zakupu.
- Szybkie efekty – ze względu na niewielką konkurencję w pozycjonowaniu na konkretne frazy, wysokie pozycje udaje się osiągnąć bardzo szybko.
- Trwałe efekty – marketing to ciągła rywalizacja, zwłaszcza w przypadku pozycjonowania, ponieważ Google docenia świeżość treści. Pozycjonowanie szerokie także wymaga stałej pracy, jednak ze zdecydowanie mniejszą intensywnością niż w przypadku fraz ogólnych. Stabilność pozycji również wynika z niewielkiej konkurencji – zwyczajnie niewiele jest stron, które mogą Cię przegonić w wynikach wyszukiwania.
- Niski koszt pozycjonowania na pojedynczą frazę – aby osiągnąć wysoką pozycję na skonkretyzowaną frazę nie trzeba przeprowadzać zakrojonego na dużą skalę linkowania ani wykupywać artykułów sponsorowanych na wysoko cenionych stronach. To wszystko sprawia, że osiągnięcie wysokiej pozycji kosztuje niewiele
Kampania Google Ads dla sklepu motoryzacyjnego
Niezbędnym uzupełnieniem działań marketingowych dla sklepu motoryzacyjnego oraz innych podmiotów z branży jest prowadzenie kampanii Google Ads. Jeśli chodzi o sklep motoryzacyjny działający online to absolutna konieczność, aby wyróżnić się pośród licznej konkurencji. Kampania Google Ads składa się z kilku komponentów. Jednym z nich są wspomniane już wcześniej linki sponsorowane. Działania w tym zakresie polegają na wykupieniu na konkretny okres czołowej pozycji w wyszukiwaniach. W dłuższym okresie poleganie tylko na płatnych pozycjach nie jest dobrym rozwiązaniem. Generuje to wysokie koszty, poza tym, o czym również wspominaliśmy już wcześniej, użytkownicy bardziej doceniają linki w wynikach organicznych. Jednak w niektórych przypadkach zalecamy skorzystanie z linków sponsorowanych w ramach Google Ads. Ma to na celu:
- szybkie zwiększenie ruchu na stronie i konwersji,
- zwiększenie rozpoznawalności marki.
Linki sponsorowane są szczególnie przydatne w przypadku nowych firm, które nie zdążyły jeszcze zbudować swojej pozycji na rynku. Efekty pozycjonowania organicznego nie są widoczne od razu. Dlatego też na dobry start warto wyróżnić firmę poprzez Google Ads, zwiększając w ten sposób widoczność i sprzedaż, a także zyskując w oczach Google. Algorytmy wyszukiwań doceniają bowiem strony z dużym ruchem. Niemniej jednak również w późniejszym funkcjonowaniu firmy, po zdobyciu przez nią renomy, ruchu i zadowalającej sprzedaży, warto kontynuować marketing poprzez linki sponsorowane w Google. Powinny one jednak stanowić jedynie uzupełnienie dla pozycjonowania organicznego.
Jeśli chodzi o pozostałe dwa komponenty kampanii Google Ads, w przypadku sklepów, zwłaszcza internetowych, odgrywają one ważniejsze role niż linki sponsorowane. Mowa tutaj o:
- Kampaniach produktowych – Product Listing Ads (PLA)
- Google Display Network.
Części samochodowe dostępne z poziomu wyników wyszukiwań – kampania produktowa PLA
Kampania produktowa polega na zamieszczaniu w wynikach w wyszukiwań zdjęć z linkami prowadzącymi bezpośrednio do konkretnych produktów, odpowiadających danemu zapytaniu użytkownika. To jedno z działań cechujących się najwyższą konwersją. Użytkownik nie musi bowiem przechodzić przez liczne podstrony i kategorie w poszukiwaniu pożądanego produktu. W wynikach wyszukiwania, w dodatku na samej górze strony lub w widocznym miejscu po boku, pojawiają się propozycje produktów, które z dużym prawdopodobieństwem spełnią oczekiwania użytkownika.
Reklama części samochodowych w witrynach internetowych – Google Display Network
Kolejnym ważnym punktem kampanii Google Ads jest promocja części motoryzacyjnych na różnych stronach internetowych. Kampania w Google Display Network polega na wyświetlaniu na stronach banerów z odnośnikami do podstron Twojego sklepu czy też hurtowni motoryzacyjnej. Mowa o witrynach należących do sieci Google. W rzeczywistości jest to zdecydowana większość istniejących w sieci stron, a w przypadku witryny z dużym ruchem – niemal wszystkie współpracują z Google. Potencjalny zasięg kampanii jest zatem ogromny.
Należy podkreślić, że kampania jest personalizowana. Oznacza to, że wyświetlane produkty nie są przypadkowe, co więcej, wyświetlają się u konkretnych użytkowników. Przykładowo, przeceniony produkt może zostać wyświetlony użytkownikowi, który wcześniej go przeglądał, jednak zrezygnował z zakupu. Oferowane przez Ciebie koła samochodowe, reflektory, czy zderzaki zobaczą również osoby, które w niedawnym czasie szukały w internecie podobnych części samochodowych. O skuteczności kampanii w zakresie Google Display Network decyduje poprawność ustawień. Dlatego też warto pozostawić tę kwestię w rękach profesjonalistów z doświadczeniem.
Reklama w Google Ads się opłaca!
Wielu przedsiębiorców jest sceptycznych wobec reklam w Google Ads, zważając na konieczność opłacania kampanii. Zapewniamy jednak, że przynajmniej w pewnym wymiarze, warto prowadzić kampanię Google Ads. Najważniejsze korzyści, jakie z niej wynikają, to:
- Szybki wzrost współczynnika konwersji – efekty działań w Google Ads są bardzo szybkie, ponieważ użytkownicy widzą linki do Twojej strony od momentu uruchomienia kampanii.
- Koszt ponoszony tylko za klikniętą reklamę – płacisz tylko za te wyświetlenia, które spowodowały kliknięcie w baner lub link prowadzący do Twojej witryny.
- Duży zasięg reklam – linki prowadzące do Twojej strony pojawiają się w wynikach wyszukiwań oraz na niezliczonych stronach internetowych.
Reklama na Facebooku
Jako jeden z najważniejszych portali społecznościowych, Facebook daje ogromne możliwości w zakresie promocji marki. Marketing na Facebooku można (i warto!) prowadzić na dwa sposoby, a mianowicie poprzez:
- Profil firmowy,
- Facebook Ads.
Sklep motoryzacyjny na Facebooku – liczy się content i reakcja
Dzisiaj konto na Facebooku to oczywistość w przypadku w zasadzie każdej firmy. Media społecznościowe dla tysięcy ludzi są źródłem informacji, ponadto stanowią doskonałe narzędzie do budowania renomy marki oraz bezpośredniego pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży. Prowadzenie profilu zawierającego ciekawy content powoduje przybywanie obserwujących, z których każdy jest potencjalnym klientem.
Profil na Facebooku to również szansa, aby nawiązać bezpośrednią relację z Klientami. Możliwość odpowiadania na komentarze oraz wiadomości prywatne daje szansę zbudowania wizerunku firmy jako przyjaznej oraz stworzenia z klientem więzi, skutkującej jego lojalnością. Prowadzenie profilu na Facebooku daje nieocenione korzyści, jednak pod pewnymi warunkami:
- Content pojawia się regularnie – brak regularności w zamieszczaniu postów skutkuje spadkiem zainteresowania ze strony internautów. Jeśli chcesz, aby stale śledzili oni Twoje konto, nie daj im o sobie zapomnieć.
- Treści są interesujące i angażujące – chcąc przyciągnąć i utrzymać uwagę użytkowników, musisz wrzucać posty, które ich zainteresują. Poruszaj ciekawe i nieoczywiste tematy motoryzacyjne, pisz o ciekawostkach z branży. Nie możesz całej uwagi poświęcać swojej firmie i jej produktom. Pamiętaj również o angażowaniu użytkowników, na przykład poprzez zachęcanie do dyskusji w komentarzach oraz organizację konkursów. Będzie to skutkowało zwiększonym zainteresowaniem Twoją działalnością oraz docenieniem inicjatyw, dających klientom szansę na zdobycie nagród.
- Reakcje na działania użytkowników są szybkie i adekwatne – im szybciej będziesz reagował na komentarze i wiadomości, tym bardziej zostaniesz doceniony przez użytkowników za realną chęć pomocy. Jednak aby tak się stało, nie możesz pomijać czy usuwać niewygodnych pytań, a odpowiedzi muszą rozwiązywać dany problem.
Facebook Ads jako uzupełnienie Google Ads
Płatne reklamy na Facebooku działają podobnie do Google Ads. Z tą różnicą, że banery reklamowe z odnośnikami wyświetlają się tylko na Facebooku. Tylko albo aż – liczba użytkowników Facebooka dobija do 3 mld, a niemal 2 mld osób korzystają z platformy każdego dnia. Zatem możliwe zasięgi są ogromne. Użytkownicy Facebooka widzą reklamy dostosowane do ich preferencji, dobrane na podstawie ostatnich wyszukiwań i przeglądanych stron w sieci. To Ty decydujesz o ustawieniach wyświetlania reklam, a koszty podobnie jak w przypadku Google Ads, ponosisz jedynie za reklamy, które wywołały reakcję. Twoja reklama pojawia się pomiędzy postami lub z boku strony.
Nie zapominaj o pozostałych mediach społecznościowych
Facebook to najważniejsze medium społecznościowe, jednak nie jedyne. Chcąc dotrzeć do większej grupy odbiorców, powinieneś zaznaczyć swoją obecność również na innych portalach. Kluczowy jest z pewnością Instagram, który dzięki swojej formie również daje duże możliwości w zakresie promocji. Warto także pojawić się na Tik Toku, gdzie dotrzesz głównie do młodszych kierowców. Generalnie im więcej kanałów komunikacji, tym większe zasięgi, a to przekłada się na widoczność Twojego biznesu, a w konsekwencji zwykle – na wzrost sprzedaży.
Śledzenie wyników
Odniesienie marketingowego sukcesu w internecie nie jest już dzisiaj tak proste jak kilkanaście lat temu. Ogromna konkurencja oraz inteligentne algorytmy Google wymagają strategicznego, dobrze przemyślanego działania oraz dostosowywania się do zmian. Dlatego tak ważne jest śledzenie efektów poczynań w zakresie SEO i ogólniej – SEM. Statystyki, analizy i raporty służą do wyciągania wniosków i modyfikacji działań, które są niezbędne nawet przy dobrze zaplanowanej kampanii. Rynek stale się zmienia, podobnie jak trendy i preferencje wśród klientów. Do zbierania statystyk, tworzenia raportów oraz ich analizy wykorzystuje się szereg profesjonalnych narzędzi. Służą do tego między innymi narzędzia udostępnione przez Google:
- Google Analytics,
- Google Search Console.
Pierwszy z wymienionych to program do dogłębnej analizy ruchu na stronie. Dostarcza on raportów o liczbie odwiedzin, średnim czasie przebywania użytkownika na stronie czy wreszcie o pochodzeniu wejść na stronę. To niezwykle przydatne narzędzie, które pomaga zweryfikować strategię, na przykład poprzez porównanie grupy docelowej, którą wyznaczono, z tą, do której rzeczywiście trafiono. Natomiast Google Search Console wykorzystuje się przede wszystkim do analizy pozycji witryny w wynikach wyszukiwań. Program umożliwia sprawdzenie pozycji strony na różne frazy oraz raportuje o jej zmienności. Wymienione programy są absolutną podstawą w analizie działań promocyjnych w sieci. Jednak to tylko początek długiej liczby narzędzi przydatnych w czasie pozycjonowania, prowadzenia kampanii w Google Ads i aktywności na Facebooku.
Podsumowanie
Skuteczny marketing w przypadku sklepu motoryzacyjnego oraz innych podmiotów z branży wymaga kompleksowych i dobrze zaplanowanych działań. Niezbędne jest prowadzenie na szeroką skalę działań w zakresie pozycjonowania. Należy w tym miejscu podkreślić, że pozycjonowanie w zasadzie nigdy się nie kończy. Kontynuowanie działań jest konieczne, aby nie utracić długo osiąganych pozycji. Aby mieć pewność osiągnięcia sukcesu, pozycjonowanie należy wspierać dobrze zaplanowaną kampanią Google Ads oraz aktywnością w mediach społecznościowych. Działania we wszystkich wymienionych obszarach powinny być na bieżąco monitorowane i modyfikowane według potrzeby.