Wiele osób szuka najbliższego wulkanizatora za pośrednictwem Sieci. Większość kierowców, gdy nagle „złapie gumę” albo w ostatniej chwili przypomni sobie o konieczności sezonowej wymiany opon, chwyta za smartfona lub siada do komputera. Jak najlepiej trafić do takich odbiorców, by łatwo zdobywać klientów? Wyjaśniamy, jak powinna być realizowana internetowa reklama serwisu wulkanizacji!

Nowoczesna strona internetowa

Jeśli chce się promować swoją działalność w Sieci, przede wszystkim trzeba zadbać o nowoczesną stronę internetową. Witryna pełni funkcję wizytówki firmy, dlatego powinna w jasny, przystępny sposób przekazywać wszystkie najważniejsze informacje. Przy tym musi być intuicyjna w obsłudze oraz estetyczna.

Nawet najlepiej przygotowana strona nie będzie przydatna, jeśli nie będzie trafiać do potencjalnych klientów. Z tego względu ogromne znaczenie ma optymalizacja (SEO) oraz pozycjonowanie. Witryna powinna zostać tak zbudowana, by jak najlepiej spełniała wymogi algorytmów wyszukiwarki. Te odnoszą się zarówno do publikowanych treści, jak i kwestii technicznych. Na stronie należy umieścić wartościowe, unikalne teksty, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Do tego witryna musi być wolna od błędów w kodzie oraz innych niedociągnięć, tak by jak najlepiej i najsprawniej była indeksowana przez roboty Google. Wszystkimi tymi kwestiami zajmują się specjaliści SEO. Na co jednak szczególnie powinno się zwrócić uwagę przy tworzeniu strony internetowej serwisu wulkanizacji?

Responsywność

Nagłe uszkodzenie opony to duży problem – taka usterka jest potencjalnie bardzo niebezpieczna, dlatego w większości przypadków trzeba jak najszybciej ją usunąć. W razie jakichkolwiek problemów z ogumieniem powinno się sprawnie reagować. Większość kierowców biorących udział w zdarzeniu drogowym odruchowo chwyci za telefon. Nawet jeśli akurat nie jest potrzebna pomoc w trasie, a jedynie konieczna jest co sezonowa wymiana opon, wiele osób również będzie szukać najbliższego serwisu za pośrednictwem smartfona – badania wykazują, że użytkownicy mobilni generują aż 30% ruchu w Sieci. Z tego względu strona internetowa wulkanizatora musi być przystosowana do ekranów o mniejszej rozdzielczości.

Algorytmy Google zwracają coraz większą uwagę na to, czy witryny są responsywne. Oznacza to, że w zależności od tego, na jakim urządzeniu są przeglądane, odpowiednio dostosowują swój układ i wygląd. W tym przypadku jest to podwójnie ważne – nie tylko dla samego pozycjonowania, ale też komfortu użytkowników. Klienci, którzy trafią na stronę, powinni być w stanie bez problemu przeglądać wszystkie treści. Muszą sprawnie znaleźć niezbędne informacje niezależnie od tego, czy patrzą na ekran komputera, czy smartfona/tabletu.

Łatwy kontakt

Kiedy zdecydowanemu klientowi zależy na czasie, będzie chciał szybko skontaktować się z serwisem. Z tego względu dane kontaktowe powinno się umieścić w takim miejscu, by od razu na nie trafił. Najlepiej jest wstawić je w kilku sekcjach, m.in. na osobnej karcie „Kontakt”, w stopce, a także na dodatkowych bannerach. Na stronie głównej dobrze jest też wstawić interaktywny, „klikalny” numer telefonu – po jego aktywacji urządzenie mobilne może od razu nawiązać połączenie, bez konieczności kopiowania czy przepisywania cyfr.

Istotnymi danymi kontaktowymi są także adres serwisu, godziny pracy czy adres mailowy. Również muszą być łatwe do znalezienia i odpowiednio wyróżnione. Klienci, którym mniej się spieszy, często chcą też zadać jakieś pytanie – warto im to umożliwić, zamieszczając gotowy formularz kontaktowy lub przycisk aktywujący tworzenie nowej wiadomości e-mail.

Szybkość ładowania

W kontekście optymalizacji technicznej strony ogromne znaczenie ma szybkość ładowania jej zawartości. Współcześnie standardem jest, że otwierając witrynę od razu można zacząć ją przeglądać. Jeśli czas potrzebny do wyświetlenia wszystkich elementów przekracza 3 sekundy, znacznie rośnie tzw. współczynnik odrzuceń. Zniecierpliwieni klienci mogą po prostu wracać do wyników wyszukiwania Google i wybierać inne strony. Zbyt długi czas oczekiwania potrafi łatwo zirytować. Źle zoptymalizowana strona kojarzy się z przestarzałymi rozwiązaniami, a takie wrażenie może się łatwo zgeneralizować i mieć negatywny wpływ na wizerunek firmy.

Opis usług

Strona serwisu wulkanizacyjnego musi w przystępnej formie dostarczać najważniejsze informacje, dlatego koniecznie trzeba opisać na niej świadczone usługi. Klient musi wiedzieć, czy w danym miejscu otrzyma wsparcie w konkretnej sytuacji. Można też po krótce wyjaśnić, na czym polegają pewne procedury – nie każdy zna się na motoryzacji. Warto przy tym omówić nie tylko podstawowe usługi, ale też wszystkie dodatkowe świadczenia.

Do tego dobrze jest wspomnieć o wykorzystywanych narzędziach i urządzeniach oraz o kwalifikacjach pracowników. Klient powinien poczuć, że trafił na prawdziwych fachowców, którzy w każdym przypadku zaproponują najlepsze rozwiązanie. Nie zaszkodzi również wyeksponować certyfikaty, homologacje, rekomendacje, opinie itp. Trzeba jednak pamiętać o tym, by zachować umiar – nadmiar informacji i materiałów graficznych spowolni działanie strony, a także może wywołać chaos, który utrudni odbiór.

Cennik

Jedną z najważniejszych sekcji na stronie jest oczywiście cennik. Klienci chcą wiedzieć, na jakie wydatki muszą się przygotować. Stawki najlepiej zaprezentować w formie przejrzystej tabeli. Przy usługach, które trudno jest wycenić, należy umieścić przybliżony przedział. Warto też wyjaśnić, co może mieć wpływ na ostateczną cenę. Otwarta polityka cenowa podnosi poziom zaufania, co może być decydującym czynnikiem w wyborze danego serwisu.

Strony internetowe muszą być idealnie zaprojektowane i wykonane pod względem treści oraz kwestii technicznych. Współcześnie można bez problemu samodzielnie stworzyć w pełni funkcjonalną witrynę np. za pomocą systemu CMS, ale jeśli chce się trafić do szerokiego grona odbiorców, konieczne jest wsparcie profesjonalistów. W przeciwnym razie nawet najlepiej przygotowana strona najlepszego serwisu w regionie może nie przyciągnąć żadnego klienta.

Pozycjonowanie lokalne

Zazwyczaj osoby korzystające z usług motoryzacyjnych poszukują serwisów w bezpośredniej okolicy swojego miejsca zamieszkania lub aktualnego pobytu. Starając się zwiększyć widoczność strony swojej działalności nie ma więc sensu skupiać się na pozycjonowaniu na frazy ogólnie związane z wulkanizacją. Są zbyt konkurencyjne, a poza tym nie chce się przecież trafiać do klientów z całej Polski, a jedynie z wybranego regionu.

O wiele lepsze wyniki osiągnie się wtedy, gdy zastosuje się tzw. pozycjonowanie lokalne. Wiąże się to ze stosowaniem słów kluczowych, do których dodaje się nazwę miasta (ewentualnie dzielnicy), np. „wulkanizacja Warszawa”, „wulkanizator Wilanów”, „serwis wulkanizacyjny Warszawa”, „wymiana opon Ursynów” itp. Są zdecydowanie mniej konkurencyjne, dlatego dają szanse na lepsze wyniki.

Jeśli zaś prowadzi się mobilny serwis wulkanizacji, najrozsądniej jest wybrać frazy zawierające nie tylko nazwę miasta, ale też regionu czy nawet województwa. Do tego oczywiście trzeba mieć na względzie słowa kluczowe związane z tą specyficzną usługą, takie jak np.: „mobilny serwis wulkanizacji”, „mobilny wulkanizator”, „wymiana opon z dojazdem do klienta” itp. Ich potencjał można sprawdzić za pomocą specjalnych narzędzi, takich jak np. Senuto czy Ahrefs.

Prowadząc pozycjonowanie lokalne koniecznie trzeba też stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma. Ta będzie wyświetlać się przy charakterystycznej mapce, która pojawia się przed wynikami SERP. Wiele osób w pierwszym odruchu zwraca na nią uwagę, przy okazji sprawdzając, gdzie dokładnie znajduje się serwis.

Reklama w Google Ads

Idealnie przygotowana strona przez jakiś czas może być w ogóle niewidoczna w Sieci. Początki zawsze są trudne, nawet jeśli ma się wsparcie doświadczonych specjalistów od pozycjonowania. Na efekty trzeba czekać przynajmniej kilka miesięcy. Nie każdy oczywiście chce czy może sobie na to pozwolić. Wtedy konieczna jest inwestycja w płatną promocję, w szczególności reklamy Google Ads. Dzięki nim link do strony będzie wyświetlał się na początku wyników wyszukiwania na wybrane frazy, w specjalnej sekcji z oznaczeniem „reklama”. Ta jest jednak tak zaprojektowana, że przypomina wyniki organiczne, dlatego z powodzeniem przyciąga wielu użytkowników. Dodatkowo można też wykupić miejsce w wizytówkach GMF.

Chociaż kampania w Google Ads jest płatna, w przypadku pozycjonowania lokalnego zwykle jest jak najbardziej rentowna. W tym przypadku płaci się za kliknięcia, a stawki za mniej popularne frazy wynoszą najczęściej zaledwie kilka groszy. Nawet jeśli ostatecznie miesięcznie trzeba zapłacić kilkaset złotych za taką formę promocji, w ten sposób można trafić do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Reklama na portalach branżowych, serwisach ogłoszeniowych, forach itp.

Kiedy poświęci się już czas na stworzenie odpowiedniej strony internetowej oraz zainwestuje się w jej pozycjonowanie i promocję, warto jeszcze rozejrzeć się za alternatywnymi kanałami docierania do klientów. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest publikowanie wizytówek na specjalnych portalach, skupiających firmy z branży motoryzacyjnej. Za niewielką opłatą można zyskać dostęp do idealnej grupy docelowej.

Nieco czasochłonnym, ale bardzo skutecznym sposobem jest też udzielanie się na forach tematycznych i w social media. Profil serwisu wulkanizacji np. na Facebooku niekoniecznie będzie gromadził zastępy obserwatorów, ale może przydać się do nawiązywania bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami w lokalnych grupach. Trzeba jednak mieć na względzie to, że takie działania wymagają dość dużego zaangażowania.

Wygodniejszą opcją jest także promowanie swojej firmy za pomocą lokalnych portali ogłoszeniowych, takich jak np. OLX czy Gumtree. Sporo internautów korzysta z nich do wyszukiwania nie tylko produktów, ale też usług. Umieszczając na nich proste ogłoszenia z numerem telefonu i linkiem do strony przy niedużym nakładzie finansowym da się zdobyć wielu klientów.

Podsumowanie

Promowanie lokalnego biznesu, takiego jak serwis wulkanizacji, to trudne zadanie. Zwykle takie punkty budują swoją renomę latami, głównie dzięki poleceniom stałych klientów. Dzięki Sieci można jednak z powodzeniem znacznie przyspieszyć ten proces. Z pomocą doświadczonych specjalistów od marketingu internetowego da się stosunkowo szybko zdobyć widoczność w Sieci, a także podnieść współczynnik konwersji. Odpowiednio przygotowana strona oraz właściwie prowadzona strategia reklamowa pozwalają trafić do szerokiego grona odbiorców, a także skutecznie przekonać ich do skorzystania z usług danego serwisu.