Firmy zajmujące się specjalistycznymi usługami, takimi jak np. pomoc drogowa, miewają trudny start na rynku. Z pomocą Internetu można jednak znacznie szybciej wypromować swoją działalność i łatwiej trafić do potencjalnych klientów – tym bardziej, że większość z nich szuka takich firm właśnie online. Do tego konieczna jest odpowiednia strategia marketingowa. Wyjaśniamy, jak powinna wyglądać profesjonalna reklama pomocy drogowej/holowania!

Nowoczesna strona internetowa

Postawą reklamy pomocy drogowej w Sieci jest oczywiście strona internetowa. To na nią będą wchodzić potencjalni klienci, dlatego od niej w dużej mierze zależy to, czy zdecydują się skorzystać z usług firmy. Należy ją przystosować nie tylko do oczekiwań odbiorców, ale też wymogów wyszukiwarki Google – wtedy zwiększy się jej widoczność.

Witryna musi być odpowiednio zaprojektowana. Przede wszystkim powinna być przejrzysta, łatwa w obsłudze oraz estetyczna. Do tego musi być prawidłowo zoptymalizowana, czyli dostosowana do algorytmów Google. Roboty zwracają uwagę na szereg kwestii związanych z treścią, ale też aspektami technicznymi. Najważniejsze, by strona była poprawnie zbudowana (np. wolna od błędów 404) oraz przystępna dla odbiorców. Głównym celem witryny jest bowiem przekazanie najważniejszych informacji oraz skuteczne zachęcenie do konwersji.

Potencjalni klienci muszą być w stanie szybko uzyskać dane kontaktowe, tak by mogli wezwać pomoc – niezależnie od tego, gdzie się akurat znajdują. Trzeba pamiętać o tym, że w większości przypadków po pomoc drogową dzwonią osoby, których auto właśnie odmówiło posłuszeństwa w trasie albo miały przed chwilą stłuczkę/wypadek. Na co szczególnie powinno się zwrócić uwagę przy tworzeniu funkcjonalnej strony internetowej dla firmy świadczącej usługi z zakresu pomocy drogowej?

Responsywność

W trasie nie ma się z reguły dostępu do komputera czy laptopa. Zdecydowana większość osób wzywających pomoc drogową sięga po smartfona lub inne urządzenie mobilne. Z tego względu strona główna firmy musi być responsywna – oznacza to, że jej układ oraz wygląd muszą odpowiednio przystosowywać się do tego, na jakim ekranie jest akurat wyświetlana. Dzięki temu będzie w pełni czytelna i funkcjonalna niezależnie od tego, czy przegląda się ją na monitorze komputera, czy na ekranie smartfona.

Kwestia ta ma znaczenie nie tylko ze względu na oczekiwania odbiorców, ale też pozycjonowanie – roboty Google lepiej oceniają i indeksują witryny, które są dostoswane do wymogów urządzeń mobilnych. Zgodnie z badaniami osoby korzystające ze smartfonów i tabletów generują już ok. 30% ruchu, dlatego nowoczesne strony internetowe muszą odpowiadać na ich potrzeby.

Szybkość ładowania

W przypadku nagłej awarii czy kolizji drogowej trzeba działać natychmiast – szczególnie, gdy pojazd blokuje ruch i nie da się go samodzielnie usunąć z jezdni. Kiedy klient znajdzie w wyszukiwarce stronę firmy oferującej pomoc drogową, ta powinna błyskawicznie mu się wyświetlić, nawet jeśli nie ma zbyt dobrego połączenia z Internetem. Czas ładowania nie powinien być dłuższy niż 3 sekundy. Z reguły proste, dobrze zoptymalizowane witryny wyświetlają się szybciej. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ kwestia ta ma ogromny wpływ na tzw. współczynnik odrzuceń – kiedy użytkownik zbyt długo czeka, może stracić cierpliwość, wycofać się do wyników wyszukiwania i wybrać inną stronę.

Łatwy kontakt

Kiedy strona się załaduje, zdecydowany klient chce szybko nawiązać kontakt. Numer telefonu powinien zostać umieszczony w widocznym miejscu, a najlepiej w kilku sekcjach – w zakładce „Kontakt”, w stopce strony, a dodatkowo na banerze nad głównym menu, w opisie na stronie głównej czy nawet na okienku pop-up. Do tego dobrze, by był interaktywny. Odpowiednio modyfikując kod strony można sprawić, że po jego kliknięciu urządzenie mobilne od razu automatycznie nawiąże połączenie.
Klient musi też od razu otrzymać wszystkie najważniejsze informacje o firmie. Istotne są m.in. jej nazwa, adres siedziby czy godziny pracy. Osoby, które chcą z kolei skorzystać z nietypowych usług, powinny zaś mieć łatwą możliwość przesłania zapytania, np. za pośrednictwem maila lub formularza kontaktowego.

Opis usług

Zestresowana osoba w pośpiechu szukająca pomocy powinna otrzymać proste informacje. Na stronie należy w przejrzysty, zwięzły sposób opisać oferowane usługi, tak by nikt nie miał żadnych wątpliwości co do tego, czym zajmuje się dana firma. Trzeba jednak mieć również na względzie to, że nie każdy klient będzie potrzebował natychmiastowego wsparcia. Niektórzy szukają firmy, która np. pomoże im w transporcie niesprawnego auta, które już długi czas zalega im w garażu. Z tego względu opisy muszą być konkretne, ale szczegółowe i oczywiście przystępnie, poprawnie napisane.

Dodatkowo warto zamieścić informacje na temat samej firmy oraz jej pracowników. Dobrze jest wspomnieć o doświadczeniu, kwalifikacjach, uprawnieniach, rekomendacjach, wykorzystywanych sprzętach itp. Kiedy przedsiębiorstwo zostanie zaprezentowane w profesjonalny sposób, będzie wzbudzało większe zaufanie.

Jak najbardziej na osobnej podstronie można też prowadzić specjalistycznego bloga. Wpisy mogą poruszać rozmaite kwestie, np. związane z bezpieczeństwem na drodze. Z ich pomocą można zwiększyć wartość merytoryczną strony oraz sprytnie zastosować odpowiednie słowa kluczowe, co ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie. Przy okazji firma będzie w ten sposób budowała pozycję eksperta, robiąc dobre wrażenie na potencjalnych klientach.

Cennik

Niezwykle ważną sekcją na stronie firmy oferującej pomoc drogową jest cennik usług. Nie w każdej sytuacji da się od razu przedstawić konkretną stawkę, ale wtedy można posiłkować się widełkami. Otwarta polityka cenowa ma pozytywny wpływ na wizerunek firmy – klienci od razu wiedzą, na jaki wydatek powinni się przygotować. Nie muszą się obawiać, że zaskoczy ich wysoka stawka, ukryte opłaty dodatkowe itp.

Dobrze zaprojektowana i wykonana strona internetowa jest pozytywnie oceniana przez algorytmy Google oraz użytkowników, dlatego jest widoczna, praktyczna oraz skuteczna. Chociaż współcześnie można korzystać z różnych narzędzi, które znacznie ułatwiają tworzenie witryn, najrozsądniej jest skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. W ten sposób można zoptymalizować koszty budowania i utrzymania witryny, przy okazji dbając o to, by była jak najbardziej funkcjonalna.

Pozycjonowanie lokalne

Osoby wzywające pomoc drogową szukają firm z najbliższej okolicy – w większości przypadków chcą możliwie szybko otrzymać wsparcie. Jeśli mają włączoną lokalizację, Google automatycznie wyświetli najbliżej położone punkty po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „pomoc drogowa”.

W praktyce nie ma jednak sensu pozycjonować się na ogólne słowa kluczowe – są zbyt konkurencyjne, dlatego uwzględnianie ich w strategii SEO jest po prostu nieopłacalne. Najrozsądniej jest skupić się na klientach znajdujących się w pobliżu. Z tego względu najważniejsza jest widoczność lokalna, czyli pozycjonowanie na frazy zawierające nazwę miasta czy nawet dzielnicy, takie jak np. „pomoc drogowa Warszawa”, „holowanie Ursynów”.

Pozycjonowanie lokalne wspiera również wizytówka Google Moja Firma. Po jej stworzeniu oraz odpowiednim zoptymalizowaniu firma może wyświetlać się w mapkach Google, które pojawiają się nad wynikami wyszukiwania. Te z reguły najskuteczniej przykuwają uwagę klientów.

Reklama w Google Ads

Nawet najlepsza strategia SEO nie przynosi natychmiastowych efektów. Zanim nowa strona stanie się widoczna, trzeba odczekać kilka tygodni, a nawet miesięcy. Nie każdy może pozwolić sobie na tak długi czas oczekiwania. Z tego względu dobrze jest zainwestować w reklamę w Google Ads.

W ramach płatnej kampanii link do strony głównej wyświetla się na samym początku wyników wyszukiwania na wybrane frazy, w specjalnej sekcji reklamowej. Lokalne słowa kluczowe z reguły nie są aż tak konkurencyjne, dlatego koszty tego rozwiązania są relatywnie niewysokie. Są naliczane za każde kliknięcie w link, a stawka często wynosi zaledwie kilka groszy. Od niedawna dodatkowo można też wykupić miejsce przy mapce, w wizytówkach Google Moja Firma.

Reklamy Google Ads szybko przynoszą efekty, ponieważ odczuwalnie podnoszą współczynnik konwersji. Użytkownicy najbardziej skupiają się na pierwszych pozycjach w SERP, dlatego płatna kampania pozwala nawet w ciągu zaledwie miesiąca znacznie zwiększyć widoczność strony. W ten sposób da się błyskawicznie trafić do wielu klientów, poprawiając rozpoznawalność firmy i pomnażając zyski. W pierwszych latach działalności inwestycja w takie rozwiązanie to wręcz konieczność.

Portale branżowe, reklamy na portalach ogłoszeniowych, social media

Świetne wsparcie w promowaniu strony firmy oferującej usługi z zakresu pomocy drogowej stanowią portale branżowe. Coraz więcej kierowców korzysta ze specjalnych serwisów, które są swoistymi bazami danych firm oferujących usługi motoryzacyjne, takie jak np. Autobooking.com czy Pomocdrogowa.info. Można na nich opublikować swoją wizytówkę, dzięki czemu da się dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem innego kanału.

Dobrym rozwiązaniem jest też reklamowanie swojej działalności na lokalnych portalach ogłoszeniowych, np. Otomoto, OLX czy Gumtree. Wiele osób szuka fachowców właśnie w tych miejscach, dlatego jak najbardziej warto opłacić ogłoszenie zawierające kilka podstawowych informacji z numerem telefonu i linkiem do strony.

Ciekawą opcją jest również aktywność na forach tematycznych czy w social media. Profil na Facebooku raczej nie zgromadzi dużej liczby obserwujących, ale z jego pomocą można udzielać się np. na lokalnych grupach, odpowiadając na pytania motoryzacyjne lub bezpośrednio reklamując swoją działalność osobom w potrzebie. Podobnie można postępować na forach tematycznych, przy okazji budując pozytywny wizerunek marki.

Podsumowanie

Osobom poszukującym wsparcia na drodze przede wszystkim zależy na czasie. Jeśli chcesz, by znaleźli i wybrali właśnie Twoją firmę, musisz zadbać o dobre pozycjonowanie oraz odpowiednio zoptymalizować witrynę. Skuteczna reklama pomocy drogowej pozwala łatwo trafić do wielu klientów, przez co w krótkim czasie generuje realne zyski. Proces budowania, przystosowywania, a następnie promowania strony jest jednak wieloetapową, skomplikowaną procedurą. Aby osiągnąć najwięcej korzyści, trzeba skorzystać ze wsparcia doświadczonych specjalistów. Tylko wtedy można zwiększyć widoczność, tak by każda osoba w potrzebie weszła właśnie na daną stronę i zdecydowała się wezwać pomoc.